همشهری آنلاین: معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت: متاسفانه با آغاز فصل سرما افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه را می‌بینیم که با در دست داشتن مقدار جزئی ماده مخدر خود را به زندان‌ها تسلیم می‌کنند.

كارتن خواب

به گزارش فارس، اسحاق ابراهیمی در نشست تخصصی حمایت‌های روانی اجتماعی از افراد مبتلا به ایدز، گفت: در برخی فصول سال مانند آغاز فصل سرما در برخی استان‌ها مراجعه افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه را داریم که با داشتن مقدار کمی ماده مخدر خود را تسلیم زندان‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ این افراد به دلیل اینکه یک سرپناه و وعده غذایی داشته باشند، خود را به زندان‌ها معرفی می‌کنند؛ نمی‌گوییم زندان قصر طلایی است و ما خدماتی که می‌دهیم از روی وظیفه است اما به هر حال زندان‌ در شان انسان‌ها نیست و نباید اینگونه مراجعه کنند.

ابراهیمی گفت:‌ در سایه بی‌مهری بسیار بزرگی که از جانب برخی دولتمردان حاصل شده، تعداد زیادی که شاید چند برابر افراد تحت درمان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت باشد را در زندان‌ها داریم.

وی گفت: زندان جایی است که از فرد سلب آزادی می‌شود، بیماری‌هایی مانند هپاتیت، ایدز و غیره دارد، بنابراین جای خوبی نیست ولی سعی می‌کنیم توسط انجمن‌های مرتبط خدمات خوبی به این افراد بدهیم.

معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت:‌ ما به دنبال این هستیم خدماتی ارائه دهیم تا خطری از جانب زندان، سلامت جامعه را تهدید نکند.

معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت: مراجعه افراد کارتن‌خواب، معتاد، برخی رانندگان خیابان حتی افراد دارای مشاغل آزاد و غیره توسط انجیو NA که با سازمان زندان‌ها همکاری خوبی دارند منجر شده شیوع ایدز در زندان‌ها از ۳.۸ درصد به کمتر از یک دهم درصد برسد.

کد خبر 424501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha